Logo KS Broadcasting 111917946603
HomeThema's

Podcasts

This page is not available in English - View in Dutch:


Wij zijn ervaren organisatie-adviseurs en kneiter goed in het maken van podcasts. Wij maken in no-time de perfecte podcast voor jouw verhaal. Door podcasts voel jij je los van tijd en plaats verbonden met ontwikkelingen in jouw organisatie. We voeren impactvolle gesprekken in een kleine setting, die daarna voor elke collega - van post- tot bestuurskamer – te beluisteren zijn. Onze podcasts versterken de beweging die jij wilt maken.

 

In 2009 begonnen wij met het maken van podcasts voor een leiderschapsprogramma van een multinational. Sindsdien hebben we radio gemaakt voor scholen, ministeries, multinationals, stichtingen, grote en kleine bedrijven.

 

Je kiest voor podcasts... 

Omdat je daarmee:

 

  • Verbinding maakt waar je niet verbonden bent. Los van tijd en plaats ben je toch in contact met jouw collega’s of mede-ondernemers. Je leert ze beter kennen en hoort wat ze bezig houdt. Juist als er even geen koffie-apparaat en bedrijfskantine beschikbaar is. 

  • Een aantrekkelijke, creatieve manier biedt om kennis te delen en te ontwikkelen. Via podcasts maak je kennis op een snelle, makkelijke manier beschikbaar voor iedereen. Zo deel je niet alleen wat er op diverse plekken gebeurt, maar kun je die kennis ook samen verder brengen.

  • De persoonlijke kant van organisatieontwikkeling naar voren brengt. Wij verbinden persoonlijke verhalen aan de strategische beweging van de organisatie. We gaan op zoek naar initiatieven en perspectieven en verbinden die aan de koers die jullie varen.

 


Het start voor ons allemaal met de vraag..

Welke impact wil jij maken?

Mooie producten maken is leuk. Maar impact maken, beweging creëren, iets tot stand brengen met jou, dat is waar het ons (en jou) om gaat. 

We gebruiken onze unieke kijk op broadcasting om te zien welk doel je voor ogen hebt. Welke sfeer wil je creëren? Welke kennis wil je overdragen? Welke vraag wil je onderzoeken? 

Jouw doel en onze ervaring maken dat we tot de meest impactvolle podcast komen. En dat kan ook lekker snel! 

 

Wij zijn pioniers, ook in snelheid…

Wij maken al sinds 2009 podcasts voor organisaties. En zijn behalve podcast-fans ook professionele organisatieadviseurs. Wij staan bekend om onze kwaliteit en snelheid. Een podcast produceren is al mogelijk binnen 1 dag. Onze podcasts zijn verfrissend, interactief, waarderend, to-the-point, professioneel, en waar nodig een tikkeltje scherp. Wij zetten de boel op scherp met respect voor de cultuur in jouw organisatie.

Betrokken collega's

Pieterjan van Wijngaarden
Derk van der Pol
Marijke Boessenkool
Mara Spruyt

3 type podcasts waaruit je kunt kiezen

We noemen dit onze ‘arche-typen’. 

En die passen we aan op jouw unieke wensen.

Van een reeks afleveringen rondom een thema.

Tot één losse podcast.

Talkcast

In een Talkcast bespreken meerdere gasten over een specifiek thema of vraagstuk. Bijvoorbeeld: de strategie van een organisatie, een onderzoek over generaties binnen een team, een transitie binnen een afdeling. Met welk thema wil jij aan de slag?

 

Hoe werkt het?

Het gesprek wordt boeiend omdat de gasten allemaal verschillende perspectieven innemen en zodoende verschillende groepen binnen de organisatie kunnen vertegenwoordigen. Medewerkers kunnen zich met hen identificeren en weten zich daardoor gehoord.

 

Hoe maak je het?

De opname vindt al dan niet online plaats. Desgewenst kunnen passende jingles en muziek worden toegevoegd om het geheel vorm te geven en sfeer toe te voegen.

 

Storycast

Een storycast is een podcast waarin een verhaal verteld wordt. Bijvoorbeeld het ontstaan van een initiatief, community, een team of een organisatie. Door middel van muziek werken we met spanningsbogen. Het is een soort audiodocumentaire die jouw identiteit uitstraalt.

 

Hoe werkt het?


We maakten een storycast voor de NBS Community van Shell. De oprichter daarvan vertelde zijn verhaal, dat zowel een inhoudelijke component bevatte, als ook een proceskant: hoe kun je ondernemen binnen een grote multinational?

 

Hoe maak je het?

We nemen het verhaal op van de hoofdpersoon. Vervolgens maken we een storyline en maken we additionele opnames. We zoeken passende muziek, waardoor de spanningsbogen in de storyline tot hun recht komen.

 

Radioshow

Het informele koffieautomaat moment op jouw werk beleef je in een favoriete muziekshow. Daarin draaien we favoriete muziek van leden van een team, of deelnemers aan een programma. We bellen mensen kort op om toelichting te geven op het nummer, of lezen dat voor vanaf een e-mail. Er ontstaat een Top 2000-gevoel, gekoppeld aan inhoud.

 

Hoe werkt het?


Wij maakten mee dat bij een grote verzekeraar, de CFO met een brok in zijn keel uitsprak van John Denver te houden. Vervolgens ontstond er meer sympathie voor deze meneer, omdat hij zijn menselijke kant liet zien. We hebben allemaal favoriete muziek. Door die te delen, leren we elkaar beter kennen. Dat verstevigt het sociaal kapitaal.

 

Hoe maak je het?


We openen een voicemail waarin deelnemers hun keuze kunnen aangeven. Of we bellen hen op. Vervolgens monteren we alles tot een mooie show.

 

Gerelateerde blogs

Recente opdrachtgevers

Meer informatie vind je op www.ksbroadcasting.com