KS Belgie 111950689731

Wat denken onze klanten over ons?

Qfor zocht het voor Kessels & Smit België uit

This page is not available in English - View in Dutch:


Een audit …

In ons werk streven we naar kwaliteit. En onze eigen lat ligt hoog: onze klanten verdienen topkwaliteit. We bespreken die kwaliteit frequent in onze projecten. En toch is het raadzaam om af en toe een meer systematisch onderzoek te doen naar de manier waarop onze klanten onze dienstverlening ervaren. Omdat maatwerk voor en met onze klant de rode draad is in ons werk, kozen we voor Qfor ClientScan, een audit op basis van klantenbevragingen.

 

Met veel zorg belden de auditoren van Qfor onze klanten op en stelden hen vragen over verschillende thema’s, zoals uitvoering, trainers, voortraject… Op basis van deze gesprekken kenden ze scores toe en verzamelden ze quotes. Deze input verwerkten de auditoren in een rapport, dat aan ons werd voorgesteld.

 

 

Uit het rapport:

  • Training: Percentage tevreden klanten: 100%

  • Consulting: Percentage tevreden klanten: 98%

 

 

… als een warm bad.

De presentatie van het auditrapport voelde aan als een warm bad. Een uur lang kregen we prachtige quotes te horen van de mensen met wie we dagelijks samenwerken. We noemen graag 3 elementen die voor ons kwamen bovendrijven:

  • Alle klanten gaven een hoge score op tevredenheid. Wat meer is, elk topic kreeg een 5+ score (op een schaal van 7). "We werken al een drietal jaren samen met Kessels & Smit rond hetzelfde thema en blijven ook voor hen kiezen omdat we heel tevreden zijn over de aanpak.”
  • De klanten scoren ons het hoogst op de thema’s waarin wij zelf willen uitblinken. Ze geven aan dat we stevig op maat werken, procesmatig, vanuit een betrokken houding, met het hele systeem en met een duurzame impact. "De consultant is zeer sterk in maatwerk leveren. Hij/zij kan heel goed luisteren, voelt perfect aan wat we nodig hebben en heeft een enorme flexibiliteit. Zij/hij is methodisch sterk en heel creatief.”
  • Maar wat voor ons het grootste geschenk was, is dat onze klanten ons hoog scoren op de waarden die we zelf vooropstellen: congruentie, echtheid. “De consultant ging professioneel en nauwkeurig te werk. Hij/zij was ook heel eerlijk en transparant, vanuit een grote authenticiteit.”

 

Onze klanten gaven ons meer dan een warm bad. We kregen ook leercadeautjes, zoals feedback en suggesties voor verbetering. Bijvoorbeeld de opmerking dat we niet altijd even vlot bereikbaar zijn door onze drukke agenda’s.

 

Dankjewel daarvoor!

Het is prachtig om met klanten te kunnen samenwerken die waarderen wat we zelf belangrijk vinden, maar ook de moeite doen om oprechte feedback terug te geven. Dat is voor ons echt de mooiste manier om het vorige  jaar af te ronden, en het nieuwe te starten.

Daarom: een grote dankjewel.

 

Ik vind het echt indrukwekkend hoe Kessels & Smit het aanpakt. Ze zijn zeer coherent en consequent. Ze stralen zelf als bedrijf ook uit wat ze in hun projecten willen uitdragen. Je merkt dat ze een bepaalde bedrijfscultuur en waarden hanteren, dat ze een heel goed beeld hebben waar ze voor staan. Ze passen dit ook consequent toe in hun consulting praktijk. Ze zijn authentiek en integer. Ze gaan collaboratief te werk, leggen het traject af samen met de klant met een grote betrokkenheid. Ik vind het een heel mooie organisatie. Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om op hen beroep te kunnen doen. Ik heb hen al tal van keren aangeraden aan andere organisaties, en zelf zullen we zeker nog op hen beroep doen in de toekomst.